איך להתגרש בשלום

אחרי כל ניסיונות הפיוס הלא מוצלחים, החלטנו להתגרש. עם זאת, אנחנו לא רוצים לערב את בתי המשפט ורוצים לשמור על הפרידה בשלום, ולו רק למען הילדים. מה אנחנו צריכים לעשות? לא ברור למי לפנות למידע נוסף.

לחלופין יש מצבים כמו בפנייה שקיבלנו לאחרונה: "אני כותבת כדי לברר לגבי האפשרות לדון בתיק בבית המשפט. אני מעוניינת להתגרש, ומעוניינת לדעת האם בית המשפט יוכל לדון בענייני. אודה לכל מידע שתוכלו לספק."

כך או כך, בעיני עורך דין החוק הוא כמו מפה. זה אומר להם לאן הם צריכים ללכת ומה הם צריכים לעשות כדי להגיע לשם. מהן דרכי הפעולה הטובות ביותר? למי עלינו לפנות על מנת לעשות את ההליך בצורה הפשוטה ביותר, מבלי להסתבך או לפגוע בילדים?

לפני כחודש פנה אלינו זוג צעיר שכמו רבים אחרים ערך חתונה מפנקת. עם זאת, משהו השתבש בדרך והם עומדים כעת בפני מציאות קשה. הוריהם עשירים, אך בני הזוג לא הצליחו למצוא פתרון לבעיותיהם. זה השפיע לרעה על מצב הרוח שלהם ועל חיי הבית שלהם. "לפני שתחליטו ותעשו את הצעד שישנה את חייכם, אתם צריכים להתייעץ" – אמרנו להם, כי לפני שאתה מתחיל אתה צריך לדעת כמה מהדברים הכי חשובים ואולי בסוף ההליך תבין שאתה רוצה משהו אחר ואפילו תוכל להגיע להסכמה לבית שקט ובזכות התהליך שאתה עובר אותו, תוכל לחסוך סבל מעצמך ולשמור על המשפחה.

במקרה זה, שני הצדדים הגיעו להסכמה שהביאה לפתרון של שלום והם החליטו להישאר לחיות יחד כמשפחה. בזכות הקשבה והבנה מדוקדקת, כמו גם הרצון הטוב של בני הזוג, אני מאמין שניתן להגיע לתוצאה הטובה ביותר כאשר עורך דין מעניק תמיכה וסיוע משפטי ללקוח.

אם אתה מזדהה עם המצב המתואר ומרגיש שאתה נמצא במבוי סתום ללא לאן לפנות, הקריאה בהמשך עשויה לעזור לך להבין את ההבדלים בין האפשרויות השונות העומדות לרשותך. ישנן שתי דרכים עיקריות להתגרש: פנייה לבית המשפט או שימוש בהליך גישור כדי להגיע להסכם ששני הצדדים יחתמו עליו. אם כן, מהו הסכם גירושין בהסכמה? הסכם גירושין בהסכמה הוא הסכם בין בני זוג להתגרש בהסכמה. הסכם זה כולל בדרך כלל תנאים כמו משמורת ילדים ומזונות, חלוקת נכסים ומזונות.

כאשר בני זוג מסכימים לחתום על הסכם גירושין, הם מנהלים משא ומתן על העניינים המחייבים השונים ומקבלים החלטות בעצמם, בעזרת עורך דין מומחה או מגשר. הם מגיעים להסכמות הדדיות אשר מתגבשות לאחר מכן בהסכם המקבל תוקף של פסק דין. לבסוף הם הולכים הביתה עם ההלכה הרבנית להסדרת הגט. כך תוכלו להימנע מלהגיע לדיון עם שופט בתחילת הדרך, ותוכלו לנהל את כל התהליך עד לחתימת ההסכם, בעזרת עורך דין או מגשר לבחירתכם. זה ייצור אווירה הרבה יותר רגועה ונינוחה מאשר אם הייתם בבית המשפט, מה שיועיל לשני בני הזוג ובמיוחד לכל ילד משותף. גירושין בידידות מבוססים על כך שההסכמה הבסיסית ביותר היא הרצון המשותף של בני הזוג לשמור על זוגיות טובה ומכבדת, הערכה ותקשורת טובה.

הסכם גירושין בהסכמה הוא הדרך היעילה והמשתלמת ביותר לניהול הליך הגירושין. מי שבוחר בשיטה זו יכול להימנע ממאבק משפטי ארוך ומייגע המתבטא לא רק בהיבטים אישיים ורגשיים, אלא גם בהיבטים כלכליים. מעבר לכך, גישור מצליח פעמים רבות להביא זוגות לבית שקט. למרות שתהליך הגירושין יכול להיות קשה ומייגע, אסור לסיים את הקשר בצורה שלילית.

אכן, לבני זוג שעומדים להתגרש יש שתי ברירות. ישנן שתי דרכים להתגרש: באמצעות מערכת בתי המשפט השיפוטיים או עריכת הסכם גירושין וחתימתו. האפשרות הראשונה כוללת הגשת תביעות בנושאים שונים הקשורים לגירושין. האפשרות השנייה פשוטה יותר וכרוכה בפתרון הכאב והקושי של הגירושין באמצעות דיון והסכמה. בני הזוג יכולים לערוך הסכם גירושין הגון המוסכם על שני הצדדים, לאחר גיבוש שתי עמדות ומשאלות. הסכם זה צריך לכלול את כל הסעיפים ונושאי הליבה של הגירושין המחייבים כל הסכם.