משפט תעבורה ללא עורך דין

לא מומלץ לייצג את עצמך בבית משפט לתעבורה. אם קיבלתם הזמנה לדין או מעוניינים לערער על תאונה למהירות מופרזת, מומלץ תמיד להסתמך על ייעוץ של עורך דין תעבורה מנוסה. עכשיו כל מה שנותר לעשות הוא להסביר למה…

יש לך זכות לעורך דין אם אתה צריך להתייצב בבית משפט לתעבורה. אל תגיע בלי אחד.

הסיבה לכך פשוטה להסבר. אם תתבקשו להתייצב בבית המשפט לתעבורה, יש לכם זכות שעורך דין ייצג אתכם, ובדרך כלל לא כדאי לנסות לייצג את עצמכם. הסיבה הראשונה היא שמשטרת ישראל, שולחת עורכי דין מטעמה. היתרון שלהם הוא היכרות עם חוקי התעבורה, החלטות בתי המשפט, תקדימים משפטיים וכל הכלים המשפטיים המאפשרים להם להוכיח את אשמתך. ללא ייצוג משפטי של עורך דין תעבורה, אתה תהיה בנחיתות. חשוב להכיר את החוק ואת ההליכים המשפטיים אם ברצונך לערער על דו"ח, אישום או כתב אישום. אחרת, לא תדע באילו טיעונים להשתמש כדי לתמוך בטענה שלך. בנוסף, יש סיבה שנייה לשים לב לנושא הזה. אנשים רבים חושבים שהם יכולים לנסות את מזלם, אבל זה לא תמיד כך. הנאשמים בתיק זה בחרו לעמוד לדין על מנת לפסול את דו"ח המשטרה נגדם. זו הייתה אסטרטגיה מוצלחת עבורם, שכן היא הביאה לביטול האישומים.

יתכן שהשופט יקבל את טענותינו ויבטל את העונש, אך יתכן גם שלא. במציאות, זה בדרך כלל לא כל כך פשוט. אין זה נדיר שאנשים מגיעים לבית משפט השלום לתעבורה בדרישה להפחית או לבטל את עונשם, רק כדי להגיע לעונש חמור מזה שהוטל במקור על ידי המשטרה. לבית המשפט לתעבורה סמכות להחמיר את העונש על עבירות תעבורה. זה עוזר להבטיח שנהגים העוברים על החוק יישא באחריות למעשיהם ושהם יעמדו בפני השלכות מתאימות. ביטול דוחות מזורזים
אחת הסיבות הנפוצות ביותר שאנשים מבקשים לפנות לבית המשפט היא לצורך ביטול דוחות מזורזים. בהתאם לנסיבות, דיווחים על מהירות מופרזת עלולים לגרור קנסות כבדים, נקודות וסנקציות שונות כמו שלילת רישיון נהיגה.

לא ניכנס כרגע לפרטים על שיטת הניקוד והעונשים על עבירות מהירות שונות, אבל די מובן מדוע אנשים כל כך מתעניינים בביטול דוחות מהירות. בעזרת עורך דין מומחה לדיני תעבורה תוכלו לבחון את נסיבות המקרה ולבנות טיעון משפטי חזק. יש לפנות לעורך הדין ולפרט את נסיבות המקרה. עורך הדין ינתח את העובדות ויוכל להמליץ ​​לכם האם בכלל כדאי להגיש ערעור לבית המשפט. ישנן אפשרויות שונות לערער על הדוח ולבטל אותו או להפחית את חומרתו. לכל מקרה יש את הנסיבות שלו. יתכן שהמכשירים לא היו מכוילים כראוי או שהם לא הופעלו לפי התקנים. אם זומנת להופיע בבית משפט השלום לתעבורה ביוזמת המשטרה, אתה עומד בפני אישום חמור שעלול לגרור עונשים חמורים. בשום מקרה אין לפנות לבית משפט לתעבורה במקרה כזה ללא עורך דין.

הזמנה לבית המשפט לתעבורה יכולה להתבצע במספר דרכים:

זימון ניתן לבית המשפט לתעבורה במסגרת דו"ח משטרתי, כמו למשל כאשר נעצרת בגין עבירת תעבורה חמורה, כמו למשל נסיעה באור אדום.

זימון לבית משפט לתעבורה הוגש לך לאחר שנתפסת על ידי מצלמת תעבורה. הנך מוזמן בזאת להתייצב בבית המשפט לתעבורה למתן עדות. ראיה זו יכולה לשמש את התביעה או מתאם ההגנה. למשל, אם הייתם עדים לתאונת דרכים.

כתב אישום של תובע שהוגש לך יחד עם זימון. בית משפט השלום לתעבורה בחיפה פועל לפי כללי סדר הדין הפלילי. בשלב הראשון מתנהל דיון בקריאה ראשונה. במהלך הדיון הזה, השופט יסביר לנאשם את האישומים והנאשם יצטרך להגיב בין אם הוא מודה באישומים ובין אם הוא מודה באשמה. במידה והנאשם יודה באשמה, יגיע בית המשפט לפסק דין ויעבור לשלב הטיעונים לעונש ולעונש. במקרה שהנאשם יודה בפשע, נקבע דיון הוכחות. בדיון זה מוזמנים עדי תביעה להעיד נגד הנאשם.

בדיון הקריאה ניתן לטעון טענות מקדימות. מדובר בתביעות משפטיות המבקשות לבטל את הדיון ללא התייחסות לתוכן האישום, אלא על סמך פגמים יסודיים בעצם הגשת העניין לבית המשפט. סעיף 149 לחוק סדר הדין הפלילי מתווה את סוגי התביעות המקדמיות השונות שניתן להעלות בתיק פלילי.

החוק מגדיר 10 סוגים שונים של ישויות משפטיות. הוגשה התביעה המקדמית לבית המשפט, בהתאם לנסיבות, רשאי בית המשפט לבטל את כתב האישום, לתקן את כתב האישום או להעביר את התיק לרשות השיפוטית המתאימה. כך למשל, התיישנות היא דוגמה לתביעה זמנית שעלולה להביא לפסילת משפט. אם הדיון בבית המשפט נקבע לאחר תום תקופת ההתיישנות, יכול הנאשם להעלות את הנושא ולבטל את המשפט. דיון בראיות – אם הנאשם כופר באשמה, מגיע שלב הדיון בראיות.

עדים ייחקרו על ידי התביעה ויספרו על מה שראו; למשל, זה יכול להיות שוטר שעצר אותך וכתב פרוטוקול. לאחר שהתובע יציג את טענותיהם, יערוך הסנגור חקירה נגדית של העדים. זאת על מנת לנסות וליצור ספק בעניינה של הפרקליטות. לאחר מכן, הנאשם יכול להביא גם עדי הגנה, ויתנהל הליך דומה. שלב הסיכומים – בשלב זה מנסות התביעה וההגנה לסכם ולהצדיק את טענותיהן על סמך כלל הראיות. אם הנאשם נמצא כשיר, מסתיים ההליך וניתנים פסק הדין וגזר הדין.

אם הנידון מארגן דיון נוסף על טיעוני המשפט. הפרקליטות תבקש עונש, וסנגורים יבקשו עונש מופחת, כפי שקורה בטענות המצדיקות התחשבות בנאשם. עורך דין יכול לעזור לך לבטל את המשפט, לשנות את כתב האישום, להוכיח את חפותך או לרכך את העונש אם הורשעת בעבירת תעבורה. מיותר לציין שעליכם להתייצב בבית המשפט לדיון בבית המשפט לתעבורה או שבית המשפט עשוי לקבל פסק דין ללא הגנה. במשרד עו"ד שמעון הרשקוביץ תוכלו לקבל ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין תעבורה בנושאים לרבות ייצוג מול הרשויות השונות, משרד הרישוי, הרב"ד, המשטרה ובית המשפט לתעבורה. אם יש לך שאלות משפטיות, אל תהסס לפנות לייעוץ מעורך דין.