תאונת דרכים ללא ביטוח חובה

כל נהג מחויב על פי חוק להחזיק בפוליסת ביטוח חובה למקרה של תאונת דרכים. ביטוח החובה נועד להבטיח שכל נזקי הגוף הנובעים מתאונות דרכים מכוסות בביטוח. פוליסת ביטוח החובה מכסה את כל המעורבים בתאונה, לרבות הנהג, הנוסעים, הולכי הרגל ועוברי אורח, וכן כל אדם אחר שנפגע מאותה תאונת דרכים.

מי נתבע בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה? ככלל, הנהג שגרם לתאונה לא יהיה זכאי לכל פיצוי. אולם יש לבחון את הנסיבות שכן אם הנהג נהג ברכבו של אדם אחר, רכב עבודה וכדומה, והוא לא ידע ולא היה צריך לדעת שאין לרכב כיסוי ביטוחי חובה, יתכן והוא יוכל לתבוע. קרנית. לנוסעים, לנוסעים ברכב ולעוברי אורח תהיה הזכות לתבוע את קרנית. קרנית תידרש לשלם פיצויים לנפגעים ולכן היא תתבע את הנהג הפוגע שנסע ללא ביטוח חובה בתביעה להחזר הכספים ששילמה.

כפי שאמרנו, נהג שעבר תאונת דרכים כאשר אין לו כיסוי ביטוחי חובה תקף אינו זכאי לקבל כל פיצוי. עם זאת, אשתו וילדיו, התלויים בו, זכאים לתבוע את קרנית בנסיבות מסוימות ולקבל פיצוי בגין נזקים שנגרמו.

תביעת נזיקין

נהג שנפגע בתאונת דרכים ואין לו פוליסת ביטוח חובה יכול לתבוע את הנהג השני בתביעת נזיקין אם הנהג השני אשם בתאונה. נזכיר כי בתביעת נזיקין אין הגבלה על גובה הפיצויים שניתן לפסוק, להבדיל מתביעה המוגשת על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כאשר גובה הפיצויים הינו. מכסים. עם זאת, בפועל, פעמים רבות ניתן לקבל פיצוי גבוה יותר בתביעת נזיקין.