שיטת נקודות הנהיגה

מערכת נקודות הנהיגה היא דרך של משרד הרישוי לעקוב אחר עבירות נהגים. ככל שלנהג יש יותר נקודות, כך ההפרות נחשבות לחמורות יותר. מערכת הנקודות נועדה להוות כלי חינוכי ומניעתי לנהגים, באמצעות כלי זה מנסה משרד התחבורה להילחם בעבירות תנועה ותאונות דרכים. נקודות עבירת תנועה נצברות בכל פעם שהמשטרה תופסת אותך מבצע עבירות תנועה. עבירות שונות מביאות לסיכומי נקודות שונים, בהתאם לחומרת העבירה.

דוחות משטרתיים וקנסות הם לא השיטות היחידות להרתעת נהיגה גרועה. מדובר במערכת מקבילה המסדירה את תשלום הדוחות – אך צבירת נקודות נהיגה בהתאם לתקן הקבוע בחוק מביאה לסנקציות נוספות. עליך להיות מודע לכך שנצברות נקודות בכל פעם שאתה מקבל עבירת תנועה. יש אנשים שפונים לעו"ד תעבורה לצורך ביטול דו"ח משטרתי, ויש אנשים שמוותרים על המאמץ. אין תשובה נכונה או לא נכונה לשאלה זו. התשובה לשאלה זו תלויה בנסיבות הספציפיות של המקרה הנדון.

זה יכול להיות קשה לבטל דו"ח משטרה, ולא תמיד זה שווה את המאמץ. ישנם מצבים מסוימים בהם עשוי להועיל להיאבק על ביטול דוח משטרתי, על מנת להימנע מהסנקציות של מערכת הנקודות. נהגים שונים נמצאים במצבים שונים, אך עבור נהגים שכבר צברו נקודות, זה יכול להיות קריטי. מספר הנקודות המופיעות בדוח תנועה יכול לתת לנו אינדיקציה עד כמה חמורה הייתה ההפרה. אבל אולי כבר קיבלנו דו"ח משטרה, ואנחנו חוששים שהנקודות שצברנו עד כה עלולות להוביל לסנקציות נגדנו. אבל האמת היא שאתה לא בטוח כמה נקודות צברת.

אתה לא זוכר מתי לאחרונה קיבלת דו"ח משטרה, כמה נקודות היו עליו והאם הן תקפות. ניתן לבדוק את מיקום עבירת התנועה על ידי פנייה למרכז הרישיונות. הדרך היעילה ביותר לקבל רישיון היא לא לפנות למשרד הרישוי. אפשרות נוספת היא למלא טופס בקשה מקוון. תקבל תשובה באמצעות דואר ישראל תוך 10 ימים. ניתן לבצע את ההליך גם בטלפון למרכז הרישוי הקולי בטלפון 5678**. הדרך המהירה ביותר לבדוק נקודות נהיגה היא למצוא את המשרות הללו במשרדי רישוי וקניונים. ניתן לקבל מענה מיד והשירות עולה 10 שקלים. עקרונות השיטה

נקודות נהיגה אינן תקפות לנצח. רישום העבריין תקף מיום ביצוע העבירה ונשאר בתוקף למספר שנים. אם הנהג כבר צבר 20 נקודות, התוקף יוארך ל-4 שנים. מי שצבר 22 נקודות או יותר, הנקודות שלו יישארו בתוקף עד לביצוע צעדי התיקון שנכפו עליו. למשל, זימון לבדיקה רפואית ונפשית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים או מבחן נהיגה עיוני. נהג אשר רשומות ברישיון 72 נקודות תקפות או יותר, רישיונו מושלת למשך 9 חודשים. הם יוכלו לחדש את הרישיון לאחר ביצוע מבחנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן מבחן תיאוריה ומעשי נהיגה. אם נהג צריך לעבור קורס נהיגה, עליו לעשות זאת תוך שישה חודשים. אם לא יעשה זאת, רשות הרישוי יכולה להתלות את הרישיון. לעתים קרובות אנשים שואלים עורכי דין לתעבורה כמה נקודות הם יקבלו ברישיון על נהיגה בשכרות או נהיגה במהירות מופרזת. המקום המתאים לבדיקת מצב הנקודות הנוכחיות הוא בטבלת הנקודות עבור עבירות תנועה. את הטבלה תוכלו למצוא באתר השירותים והמידע הממשלתיים.

הנתונים העדכניים ביותר נמצאים שם. להלן מספרים לדוגמה:

אין לתת עדיפות לרכבים בעלייה – 0 נקודות. אם תיסעו על מדרכה שלא מיועדת לחצייה, תקבלו שתי נקודות ברישיון. אם האור האחורי ברכב אינו נדלק, הרכב הזה ייענש בשתי נקודות. אם רכב יעקוף בצד ימין, הרכב הזה ייענש בארבע נקודות. אי ציות לתמרור עצור הוא עבירה של ארבע נקודות. נהיגה ללא רישיון רכב – 6 נקודות. אם תעקפו רכב אחר לפני חציית חצייה תקבלו נקודות. נהיגה ללא רישיון נהיגה היא עבירה של 8 נקודות. אם תיתפס נוהג במהירות מופרזת בכביש לא עירוני בין 26 ל-40 קמ"ש מעל המותר, תקבל 8 נקודות ברישיון. 10 נקודות יופחתו מציון נהג אם יתפסו נוהגים בשכרות. אם תגרום למותו של מישהו ברשלנות, תקבל 10 נקודות. הסיבה העיקרית שאנשים מעוניינים לבטל דו"ח משטרה היא בדרך כלל הנקודות הקשורות אליו, ולא הקנס הכספי. הסיבה לכך היא שלנקודות יש השפעה גדולה יותר על רישומי הנהיגה של האדם ולכן הן מעניינות יותר. אמנם ניתן לבטל דו"ח משטרה, אך לא קל לעשות זאת.

כדי לבקש ניסיון, מלא את הטופס בתחתית הדוח. אל תשלם את הדוח אם אתה מתכוון להישפט. לאחר מכן תזומן לבית משפט לתעבורה ותישפט שם. אם תצליח לשכנע את השופט שהדיווח אינו מוצדק, הוא רשאי לזכות אותך ולבטל את הדו"ח ואת הנקודות הקשורות בו. שופטים המנהלים תיקים העוסקים בעבירות תעבורה אינם מתייחסים בקלות ראש בתיקים אלו ודורשים טיעונים משכנעים ממי שרוצה לגבור. לא ניתן להבטיח ניצחון בבית המשפט, ועליכם לקחת את האפשרות שתצאו עם עונש כבד מזה שהכנסתם איתנו – בית המשפט יכול להטיל קנסות גדולים יותר, עונשי מאסר וכו'. חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה בחיפה לפני הגשת בקשה להישפט, על מנת להעריך את סיכויי ההצלחה בבית המשפט ולפתח אסטרטגיה יעילה. ללא עורך דין תעבורה, אין סיכוי שתצליח בבית המשפט. זה לא מומלץ.